• Enese esikohale seadmine on isekas!
  • Mõned võivad arvata, et enese eest hoolitsemine on egoistlik ja nendel, kes hoolitsevad enda heaolu eest, napib tähelepanu ja taktitunnet ümbritsevate suhtes. See ei vasta tõele! Enda heaolu eest hoolitsemine asetseb kesksel kohal kujuteldaval skaalal, kus ühes otsas on ülim enesekeskus ja teises äärmuslik eneseohverdamine (ennast ohverdades rahuldame enamasti nende nõudmisi ning vajadusi, kes on skaala enesekeskuse poolel).
  • Enda eest hoolitsemine on ülioluline oma tugevuse, otsusekindluse, motivatsiooni ja sisemiste jõuvarude ülesehitamisel. Alles seejärel suudame olla rahulolevad ning jagada ennast sõprade, lähedaste ning kaaslastega.
  • Arvesta, et kui teed teiste jaoks liialt palju, võid jätta nad ilma väärt võimalusest ise tegutsemise kaudu õppida ning kogemusi saada.
  • Mul ei ole aega enda eest hoolitseda!
  • Analüüsides seda, kui palju oled enda eest siiani hoolt kandnud, leiad arvatavasti, et on tegevusi, mida asendades saaksid oma patareisid oluliselt paremini laadida. Pärast lühikest, pingsat tähelepanu nõudvat õppimist kahaneb sinu vaimne erksus.
  • Ajaplaneerimise asjatundjad soovitavad lisada enese vajaduste eest hoolitsemise päevaplaani töökohustuste, õppimise kõrvale. Enese eest hoolitsemine on justkui preemia või boonus tegusas päevas.

Kas oled ikka veel skeptiline?
Katseta! Proovi 30 päeva jooksul teistmoodi tegutseda, vaata, kas ja kuidas on sinu enesetunne võrreldes varasemaga muutunud.

Kasutatud allikad: 

Tee tasakaalu ja heaoluni: psühholoogiline abimees tudengitele. Ivi Niinep. 2008