Iga viies tööle kandideerija jääb töövestlusele kutsumata sotsiaalvõrgustikus oleva teabe pärast. On  tähtis, millise mulje Sa internetiotsingu ja sotsiaalmeedia kasutuse põhjal jätad. Paljud tööandjad guugeldavad tööle kandideerijaid enne vestlusele kutsumist.

 


TEE VÄIKE HARJUTUS:

  1. Mine Google otsimootorisse ja sisesta oma nimi. Mis seal näed? Kui palju nendest tulemustest  võiks tööandjale meeldida või mitte meeldida? Miks?
     
  2. Mine oma Facebooki kontole ja vaata oma pilte. Mis seal näed? Millised piltidest võiks Sinust tööandjale tekitada vale arusaama? Suure tõenäosusega pole tööandja Sinu sotsiaalmeedia konto sõber, kuid arvestades Eesti väiksust ja "kõik tunnevad kõiki", siis kindlasti leiab ta oma tuttavate hulgast kellegi, kes on ka Sinu konto sõber. 

Ei ole harv juhus, kus tööandja kutsub inimese küll tööintervjuule, kuid esitab seal mõne otsingutulemuse või pildi kohta küsimuse, et näha, kuidas Sa reageerid ning milline on Sinu enda arvamus Sinu otsingutulemuste ja piltide kohta. Kui Sul on nimekaim ning tema tulemused pole kuigi kiiduväärt, siis võid julgesti näiteks motivatsioonikirjas kirjutada, et oled teadlik sotsiaalmeedia tähtsusest ning ei tekiks valet arusaama, siis tegemist ei ole Sinuga.

NB! Oluline on teada, et isegi kui Sa eemaldad internetist Sind mitte kõige paremini kajastatavad tulemused, siis Google näitab neid veel mõnda aega!

       3. Milline on Sinu e-posti aadress? Kui see on näiteks muskake22@gmail.com või kiisuke@hotmail.com, mõtle, mida võib sellest tööandja arvata? Soovitav e-posti aadress on kujul eesnimi.perekonnanimi@..... . 

 

Rajaleidja.ee, 2015